Khamis, 7 Ogos 2014

Hela nafas ini dalam kebuntuan,

Mencari apa itu makna kehidupan,
Yang putarannya hanya dalam pengetahun Tuhan,
Aku masih mencari tentang sebuah pengertian,
Yang mereka tahu hanya ungkapan kesabaran.

Dan pada sebuah penantian,
Terselit seribu tanda tanya mengusik perasaan,
Dan pada hela nafas ini ku sedar satu kenyataan,
Bahawa aku takut pada sebuah ketentuan.

Kerana takdir pernah mengajarku erti pengharapan,
Yang telah aku semai pada sebuah khayalan,
Yang akhirnya hilang hancur berkecaian,
Dan aku mula takut untuk sebuah lagi kekecewaan.

**

Tuhan,
Beri ku kekuatan,
Untuk aku yakin pada sebuah penantian.

Tuhan,
Hela nafas ini dalam kebuntuan,
Pada satu soalan mengusik ketenangan,

Tuhan,
Apa benar apa yang ku rasakan?
Adakah ini memang telah ditetapkan?

Tuhan,
Hanya Engkau tahu rahsia penciptaan,
Bantu aku pada satu jawapan.




*mencari erti kata putus*

Tiada ulasan: